first step to fight #4

Harry:
 
28 juni-tisdag
Nicole! Äntligen ringde hon! Kanske att hon var intresserad ändå?
-H-hi Nicole, stammade jag.
-I found your number in my book, sa hon och skrattade.
Pinsamt!
-Yeah, i was thinking if you wanted to hang out sometime?
-Yeah sure! Today? Meet me at the trainstation at three? sa hon.
-Sure!, bye!
-bye!
Jag tog ett djupt andetag, jag hade en timma på mig, tågstationen låg inte så långt bort. 
 
Jag rufsade till håret och sträckte lite på mig. Då fick jag syn på henne komma gåendes, hon var vacker.
-Hi! sa jag och kramade henne.
-Hi, should we go to the town?
-Sure, sa jag och vi började gå.
I början var det lite tyst men tillslut bröt Nicole tystnaden.
-What are you doing in Sweden by the way? You don't live here, right? 
-No, that's right, i'm here with my mate Niall, we're here on vacation, we'll leave on sunday.
-Oh, are you guys from London?
-Yeah, we shareing a department.
-Oh! My friend and i too! sa hon glatt.
-Fun!, so how old are you?
-Uhm, 18..And you?
-18 too..svarade jag.
Efter vi gått i 10 minuter om vi in till själva stan. Vi gick till ett glass ställen och satt där o<h snackade i flera timmar.Tydligen bodde hennes mamma, pappa och storebror i någon stad som hette Linköping och hon jobbade på helgerna på ett cafe. Vi skrattade och pratade hur länge som helst, efter 3 timmar var jag ehmma igen.
Niall kom springandes till hallen.
-How did it go!?
 
April:
 
31 juni-fredag
Nicole hade bestämt med den här Harry att vi Niall och hans flickvän skulle gå på festivalen tillsammans. Klockan var fyra och festivalen började vid sex. Jag gick in imig garderob och letade fram två snygga klänningar.
-Blir dom här bra? frågade jag och höll fram dom framför Nicole.
-Nja, jag kör nog på shorts, sa hon och satte sig på sängen.
-Har det hänt något?
-Nejdå, jag känner bara inte för kläninng men ha det du! sa hon med ett leende.
-Nae, sa jag och hände tillbaka dom.
Jag tog istället fram ett par shorts och en fin top.
-Hjälper du mig med håret? frågade jag och gick före till toaletten.
När klockan var kvart i sex mötte vi pp dom andra vig tågstationen. Nicole fick en kram av Harry och jag skakade han med han. Niall hade blont hår och var jättesöt, hon höll sin flickvän i handen, hon presenterade sig som Alexis Taylor. Hon verkade swnäll, vi skulle nog komma bra överens. 
När vi kom fram tilln festivalen gick vi runt bland alla stånd, jag köpte en rem som jag gick och tuggade på.
 
Nicole:
 
Harry och jag gick och skrattade för oss själva, helt plödligt la han sin arm om mig. Vi gick till ett stånd med drömfångare och jätte fina armband, jag älskade såna här.
Jag drog med mig April och Alexis, där stod vi och gämförde vilket som var finast. 
-Do you want one? frågade Harry tyst.
-Uhm, yea I think I Shuld buy thisone, sa jag och höll fram ett lila armband. 
- I'll buy this for you, sa han och log stort. 
Jag smälter.
Helt plödligt stod Harry och betalade.
-A pretty bacelet for a pretty girl, sa han och satte på mig armbandet, hela tiden höll han fast sin blick i min.

Kommentarer
Postat av: Alva

Jättebra! Ska bli kul att läsa en ff där jag själv är med! :D <3

Svar: tack!!
ondirectionfan.blogg.se

2012-09-11 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0