first step to fight #3

Harry:

27 juni-måndag
Niall och jag åkte till Sverige på semester och vi skulle stanna tills på söndag.
-Goodmorning, sa Niall som kom ut i köket men sen gick vidare till badrummet.
Jag svarade inte eftersom jag var helt inne i datorn, det skulle tydligen vara en festival här i Stockholm på fredag.
-Niaaaaall? ropade jag.
-Yeah? sa han och kom ut från badrummet igen med en handduk virad runt höfterna.
-We're going to a festival on friday, sa jag med ett leende.
-Uhm, okey, where?
-I don't know, i have to figure out that.
-Sure.
Jag slängde mig på den lilla soffan och zappade mellan kanalerna. Allt var svenskt.
-Boooring. sa jag högt och bläddrade vidare.
 
Nicole:
 
Jag och April skulle ut på en shoppingtur idag. Jag behöve verkligen förnya min garderob! Jag satt hemma i lägenheten och kollade på vädret i väntan på att April skulle ringa från jobbet.
Efter 20 minuter ringde hon äntligen, jag tog på mig mina converse och tog longboarden ner till stan.
-Hej! sa jag och tog upp brädan.
-Hej! Jag är jättehungrig, är det okej om vi äter först?
-Visst!
Vi gick till en restaurang och beställde varsin sallad. Efter 1 timma var vi klara och påväg in i den stora gallerian. Vi gick först in på bikbok, monki och new yorker, jag köpte en bikini, två linnen och en t-shirt.
3.5 timmar senare satte vi oss på bussen med massor av påsar och åkte hem.
När vi kommit hem tog jag upp mina kläder, klippte bort prislappen och hängde in dom i våran walk-in-closet som vi delade på. På natten kunde jag inte sova, jag vände och vred på mig men inget funka.
Jag gick till köket och drack ett gals vatten och sedan tog jag fram min bok.
Jag letade upp sidan jag slutade på tåget och läste ett par sidor. När jag vände blad föll plötsligt en lapp från boken. Jag tog upp den.
"call me? xx/Harry"
Jag vände på lappen och där bak stog det ett nummer.
Åh! Jag som trodde att jag aldrig skulle få träffa han mer, en liten gnista hopp fanns det ju!
 
28 juni-tisdag
Jag vände på köttbullarna och rörde om i makaronerna. Jag var inte ett dugg bra på att laga mat så när jag väl gjorde det var det något enkelt.
-April, maten är klar! ropade jag.
Efter en stund kom hon ut till köket och vi satte oss ner.
-Så, tycker du jag ska ringa till han? 
-Vem? frågade hon och hällde på ketchup.
-Harry!! sa jag och blängde på henne.
-Jahaaaa, jaa såklart! sa hon med ett skratt.
-Tänk om han sover?
-Vem sover klockan två? Kom igen, ring nu!
Sakta knappade jag in nummret på min iphone.
Jag bet mig i läppen och tvekade lite men April nickade. Jag tröck mobilen mot örat, flera signaler gick fram.
-It's Harry!
Jag frös till is när jag hörde hans hesa röst. 
Ååååh!
-Uhm, hi, it's me, Nicole, sa jag efter en stunds tystnad.

Kommentarer
Postat av: Alva

Jättebra!! Längtar till mer! :D <3

2012-09-08 @ 23:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0