first step to fight #1

 
Jag gick med snabba steg mot spår 3, balanserandes efter mig hade jag min stora lila resväska, ett paraply och en handväska.När jag kom under tak fällde jag ihop paraplyet med en duns så att alla blickar drogs mot mig.
Skiten skulle krångla också.
-Men förfan, muttrade jag för mig själv.
Det var verkligen inte min dag idag, först missade jag tåget, jag hade inte ätit och nu spöregnade det.
Med sur blick blängde jag på tavlan med tågtiderna på, mitt tåg var försenat i 7 minuter.
-Skojar dom eller!? sa jag högt så allas blickar en en gång drogs sig till mig.
Jag drog min hood över händerna och satte mig med en duns på resväskan.
Efter ett tag rullade tåget sakta och gnisslandes in på spåret.
Jag letade upp vagn 6 och stallde mig i kön.
Skynda dåååå.
När jag kom in i den trånga gången fortsatte jag frammåt.
-Nummer 67, nummer 67, mumlade jag tyst för mig själv.
När jag hittat min plats satt det konstigt nog redan någon där. Det var en kille med stora bruna lockar som satt och kollade ut genom fönstret.
Jag harklade mig.
-Ehm, ursäkta men du sitter på min plats, sa jag surt.
Killen vände sig om och log mot mig.
Åh gud! Jag smääälter, hans ögon och hans leende! åh..
Det ryckte lite i mungipan på mig, jag kunde bara inte motstå att le lite fastän att jag vsste att det inte var rätt tid att spana på killar nu.
-Oh exuse me, i don't speak swedish, is this your seat? frågade han snällt.
Jag ryste av hans röst.
-Yeah kind of, sa jag och visade honom min biljett.
-Oh sorry, can you help me, were is my seat? 
Han tog upp sin tågbiljett och gav den till mig.
Harry Styles.
-Uhm, it's right next to mine, sa jag och log.
Han flyttade på sig till gångplatsen och hjälpte mig artigt att få upp min väska på hyllan.
-Thanks!
-No problems.
När jag satt mig tillrätta tog jag upp min iphone och mina hörlurar.Jag satte på musiken och började läsa i min bok "elsas hemlighet".
Plötsligt vibrerade det till i min mobil, det var April min bästis, vi delade en lägenhet i Stockholm.
 
from: April 
är du på tåget nu sego?
 
to:April
det kan du srkiva upp! en riktig snygging vid min sida också :') xx/n
 
Jag hade varit och hälsat på min familj som bodde i Linköping, min hemstad. Jag flyttade till Stockholm med April förra året.
Jag slöt ögonen och somnade, det tog nästan 3 timmar hem så jag hade god tid på mig.
Efter en stund vaknade jag med ett ryck, jag hade slagit imot fönstret så nog värkte det i huvudet.
Jag kollade på displayen, 17.10.
Jag rotade fram min väska som låg på golvet och ursäktade mig till Harry, sedan gick jag till bistron och köpte en macka.
 
Harry:
 
Jag rev ur en lapp från mitt block och skrev upp mitt mobilnummer och "call me, xx/Harry".
Jag la lappen i hennes bok, undra vart hon hade tagit vägen?
Jag hoppade till när mobilen vibrerade våldsamt i fickan.
Niall.
-Yeah? sa jag tyst.
-How's it going? Are you on the train? hörde jag en glad Niall i andra änden.
-Yes i am.
-I'll pick you up at the trainstation at 7.30 and then we can eat at subway,sa han snabbt.
-Yeah sure,bye.
-Bye!
Precis när jag lagt på kom hon tillbaka, hon hade med sig en macka och en cola.
Jag reste på mig så att hon skulle kunna sätta sig, jag kunde inte slita blicken från henne, hon var så vacker och bekant kändes det som.
-What's your name? frågade jag tyst.
Åhnej jag skulle inte säga något,vad håller jag på med?!
-Nicole, why are you wondering? frågade hon och lyfte på ena ögonbrynet och log.
-I though i met you before, sa jag och skrattade.
-No, i dont think so, sa hon med ett flin.
Nicole.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra!! :D mer!!! <3

2012-09-04 @ 20:50:00
Postat av: Johanna

Jätte bra! :D

2012-09-04 @ 21:47:55
URL: http://samemistakesagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0