everything about you #9

 
CARLY:

29 augusti 10.55

nästa lektion var engelska.
jag tog mina grejer och gick mot trappan. pling! ett sms.

from:Stina Fredriksson

strålande nyheter! jag kan komma till dig från fredag-onsdag ska vi boka flyg?/din bästis

jag var tvungen att stanna för att svara på det här smset. jag blev så himla glad!

to:Stina Fredriksson

boka boka boka!!

jag fortsatte till lektionen med ett stort leende.

11.50

lektionen var slut.
-hi beauty, what's happening? sa Liam och kramade mig.
-hi Liam! guess what? you know Stina? she's coming to London now on friday!!
-oh that's fun for you! how long does she stay?
-until wednesday
you have to meet hsr! she's awesome and she has a cruch on niall sa jag och skrattade.
-ofcourse! haha, sweet dreams! sa Liam.
-yeah but if she moves to London, then they can be together sa jag och blinkade.
-yeah, we have a break now, let's do something sa Liam och tog min hand.

LIAM:

15.30

Jag gick mot carlys skåp.
-are you ready? frågade jag.
-yeah, by Melody,sa carly och vinkade till henne.
-bye! seeya tomorrow! svarade Melody.
vi gick hem till carly. påvägen stannade vi och köpte glass på mcdonalds.
-Do you think it's hard with all the papparazzis now when we are together?
-no actually not, sa hon och log.
-Good, svarade jag och tog hennes hand. vi blev förföljda av papparazzis hela vägen hem.
när vi kom in igenom dörren luktade det amerikanska pannkakor. Johan var inte hemma. vi tog varsin pannkaka.

CARLY

16.00

vi hade ätit klart så vi gick in på mitt rum. jag slog på datorn.
-i've always woundred a thing, how it feels to be a celeberty and have over 5 million followers on twitter for example? frågade jag.
- i knew you would ask that, it's fun everyone try to get my attention, but at the same time it can be very difficult if you want some privatsy or if you have a bad day svarade han.
-yeah i dont think i could handle the pressaur.
bara för att retas lite gick jag in på youtube och skrev "what makes you beautiful" i sökfältet. när jag tryckte på play tog jag min borste och stallde mig mitt i rummet och började sjunga med.
Liam bara satt och skrattade men när refrängen kom tog han min fjärrkontroll och stallde sig bredvid mig och sjöng med.
vi hoppade och dansade omkring och sjöng så högt vi kunde. det var som att vi var i en bubbla, vi brydde oss varken om hur det lät eller hur vi såg ut!
när låten var slut slängde jag mig på sängen och Liam bredvid mig.
-that was the first time i heard you sing sa han och skrattade.
-oh that didn't sound good! sa jag och höll för mitt ansikte medans jag skrattade
-sing something else sa han med allvar på rösten.
-i want to hear you.
han log och jag smälte, hur kunde man motstå det där leendet?
-ehm,i cant sing .. sa jag tyst.
-yes you can! i heard you! lets try with "the a team", you know that song, right?
Liam tog upp min gitarr och började stämma den.
han såg osäkerheten i mina ögon och hjälpte mig att börja
-white lips pale face...
när jag sjungit klart la han ifrån sig gitarren och stallde sig framför mig, han tog mina händer och sa:
-to be honest, you have the most beautiful songvoice in the world. you can really sing.
det värmde i hjärtat på mig.
han tittade djupt in i mina ögon och lutade sig sakta fram och kysste mig.
Liam var den underbaraste killen i hela världen.
jag lutade mig fram och hamnade i hans famn.
-i love you carly, sa han tyst.
-and i love you Liam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0