everything about you #7

 
MELODY:
 
26 augusti 15.30
 
Jag började fixa iordning lite saker redan nu.
Mitt rum var ganska stort och stökigt så jag började städa. Mina kläder låg utspridda lite vartsom helst, sängen behövde bäddas osv.
 
16.30
 
När jag äntligen var klar med damsugaren var det som ett helt annat rum. 
Jag kollade i köket så allt fanns hemma, godis, snacks, cider, dricka osv.
Jag gick till mitt rum och tog fram kvällens outfit, ett par rosa shorts och en fint vitt linne med spets.
Den här kvällen skulle bli grym!
 
LIAM:
 
17.30
 
to: Harry & Louis
 
party 2night?
 
from Louis
 
ofc! and you?
 
to: Louis
 
yeeeeeees
 
from: Harry
 
don't know..
 
to: Harry
 
why not? it will be fun! :)
 
from: Harry
 
okey maybe :D
 
Carly skulle komma om en timma så det var lika bra att börja fixa sig.
Jag hoppade in i duschen en snabbis.
Efter 10 minuter var jag ute igen, jag tog på mig mina jeans och en ny tröja.
 
18.45
 
Carly och jag gick hand i hand mot Melody.
-You and Melody seems to be pretty good friends now, sa jag
-Yes, she's very nice and fun!
-That's really good so you'r not alone.
-Liam! I always have you! sa hon och log.
-Hahah, i just joked, sa jag och log.
 
CARLY:
 
19.15
 
Det var ganska många på festen, men huset var stort så vi fick plats.
Jag kände igen några från skolan och några från min klass, som tillexempel Alison.
Jag fick syn på Melody, jag gick fram till henne.
-Hi Melody! sa jag glatt och kramade henne.
-Oh hi Carly! I was looking after you! Do you have fun?
-Yes! I'm here with Liam. So have you found Lou yet?
-No, i can't find him! Tell me if you do!
-Yeah sure! bye.
 
Jag tog en cider och gick och spanade lite .
-Hey, i don't think you know who i am but we are going on the same school, sa en kille framför mig.
-Okeeey, hi...
-I'm Andrew, i'm going in 3th class.
-Oh, i'm Carly.
-Yeah i know, do you wanna dance?
Jag tog en klunk från cidern.
-Ehm, i don't know...
-Oh come on! I don't think Liam would see, sa han och blinkade.
Han var snygg, bara en dans, det kunde väl inte skada?
-Ehm, okey fine, sa jag.
 
Vi dansade bara en dans sen tog jag min cider och gick till Liam.
Påvägen såg jag Louis.
-Hi Lou! Melody was looking after you, i think she's stands by the drinks.
-Okey thanks Carly! bye! sa han.
 
LOUIS
 
19.00
 
Jag gick mot drinkarna. Jag skulle fråga om hon ville dansa, jag hade känslor för henne, ända sen första dagen vi träffades, nu skulle jag visa det också!
Jag såg ett par bruna lockar, visst var det hon.
-Hi Mel! sa jag och kramade henne.
-Lou! I've been looking after you! 
-Yeah Carly said that, do you wanna dance?
-Sure, sa hon och log.
Precis när vi kom fram till "dansgolvet" blev det en tryckare, jag frågade henne:
-Is it okey?
-Yeah why not?
Jag bara log.
Vi stog och dansade tätt intill varandra ända tills låten var slut.
Jag böjde mig sakta frammåt och vi möttes i en kyss.
Jag kollade på henne. Hon log stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0