everything about you #6

 
MELODY:
 
25 augusti 
 
Min fest skulle vara imorgon så idag efter skolan skulle mamma och jag åka och handla och även köpa nyakläder till mig.
Jag hade bjudit ca. 30 st.
 
12.00
 
Det var lunch dags, jag smsade till Louis.
 
to:Louis Tomlinson
 
lunch together?/m
 
from Louis Tomlinson
 
sure, meet me in the cafe in 5 mins/L
 
Jag gick till cafeterian.
 
-Hi, sandwich or food? frågade jag.
-Ehm, sandwich?
-Sandwich.
 
Louis och jag var bästa vänner, vi hade känt varandra i två år nu.Han fanns alltid där och jag kunde va mig själv med han.
 
LIAM:
 
12.40
 
Jag gick ner för stora trappan och sedan till höger, mot Carlys skåp, hon stog där med hennes mörkbruna ganska långa hår. Jag kramade henne bakifrån.
-Hey beautiful, sa jag och log.
-Hi Liam!
-I though we could go to the ice cream place by three? School ends by two but i most home first.
-That would be great, i'll come to you by three then.
 
14.30
 
Jag hade precis kommit ut ur duschen, jag tog på mig ett par beiga chinos och en mörkblå tröja med bröst ficka.
Sedan blåste jag håret och tog i lite vax. Jag sprutade även på lite parfym.
 
15.00 
 
Pling plong!
 
Jag öppnade dörren.
 
-Hi Liam! sa Carly
-Hi!
 
Vi tog en promenad över London bridge och sedan en bit bort.
Vi gick och snackade om allt mellan himel och jord hela vägen.
När vi klev in på glass-stället var det fullt med folk
Vi tog varsin "choco special" och en dricka.
-Mmm this ice cream is amazing! sa Carly
-Yeah i know!, they have the best ice cream in the world!
-I agree sa hon och log.
-I was thinking about a thing, where is Niall and Zayn? frågade hon.
-Oh, haven't i told you? Sorry, they are going in another school but we heng out on the weekends. 
You should meet them, they're great! sa jag.
-Yes! please? now this weekend? 
-Yeah sure.
-Are you invited to Melodys party tomorrow? frågade hon.
-Yes, but i don't know if i should go..
-Please for me? sa hon och log.
-Okey sure, but only if we go there together..? sa jag och flinade.
-Ofcourse!
 
17.00
 
-I know, you can follow me home so i can introduce you to my dad, sa hon uppspelt.
-Ehm, okey..sure, sa jag.
När vi kom fram till hennes hus tvekade jag lite.. var det så bra?
 
CARLY:
 
-Come on now, sa jag till Liam.
-He's not gonna kill you, sa jag och skrattade.
 
-Hallå pappa! Jag är hemma! ropade jag.
-Hej gum... nämen vem har vi här då? sa pappa.
Liam bara stog där som ett frågetecken.
-Dad, this is Liam, Liam this is my dad, Johan. sa jag.
Dom skakade hand.
-Hi Liam, i've been heard alot about you.
-Hi Mr.Andersson, sa Liam och log.
-It was nice to meet you but i think i have to go now, come to be by 18.30 tomorrow Carly, bye!
-Yeah, bye Liam. sa jag.
 
-Såå, vad händer imorgon kväll då? frågade pappa.
-Du vet Melody? Hon fyller snart så hon ska ha en fest då, är det okej?
-Jadå bara du tar det lungt!! sa pappa och blinkade.
-Jadå, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0