everything about you #4

 
LIAM:
 
22 augusti 17.58
 
Pling plong! 
Jag gick och öppnade dörren och där stog hon. Hon var superfin.
-Hey! come in, sa jag och kramade henne.
-Hi Liam! Oh, what are you cooking? It smells good, sa Carly och log.
-Haha, it's very simple, i made my own pizza for the first time!
Vi skrattade. 
Jag visade Carly runt i lägenheten och sist till vardagsrummet. Jag hämtade pizzorna, två hawaii pizzor.
-I wasn't sure of waht you like.. sa jag och tvekade.
-You made my favourite pizza, svarade hon med ett leende.
Jag satte mig ner och vi började äta.
-Mmm, you are really good of cooking! sa Carly efter ett tag.
-Haha, thanks!
-So, i've been in Sweden a cuple times with the boys before, but can't you learn med swedish? That would be cool sa jag.
-Sure, what do you want to learn? frågade hon och blinkade.
-What is beautiful?
-Fin, svarade hon.
-You are fin, sa jag. 
Vi började skratta.
-Hah, thanks! 
Du är också fin, sa hon.
-Guess what i said?
Jag såg nog ut som ett levande frågetecken för Carly började skratta.
-I don't know, sa jag.
-I said, you are beautiful too, du är också fin.
Det ända jag kunde göra var att le.
 
Vi satt där och pratade och hade svenska lektioner i en timma.
-So, should we look at movie now? sa jag.
-Sure!
-What do you want to see? Something scary, funny, action, or romantic? Choose you! sa jag.
-A scary movie!
 
CARLY:
 
Jag tog min väska och gick in på toaletten och bytte om till mina andra kläder.
När jag kom ut igen hade Liam tagit på sig sin onepiece och på vardagsrums bordet stog det läsk och godis.
Han hade lagt fram massor kuddar och filtar i soffan. Det var supermysigt.
Vi satte oss bredvid varandra och startade filmen.
Varje gång det blev läskigt lutade jag mig mot hans bröst och hade en kudde framför mig, Liam bara skrattade och la sin arm om mig.
När filmen stått på ett tag tog han tag i min hand. Jag kollade på honom och log. Han log tillbaka.
 
22.30
 
Jag gäspade.
-Are you tired? frågade han.
-Yes a little bit..
-It's dark outside, i don't want you to be knidnapped by some random guy, so do you want to sleep here? frågade han och log charmigt.
-That would be great, i should just text my dad.
 
to:pappa
 
jag sover över här, ses imorgon efter skolan. love you
 
LIAM:
 
23.10
 
Jag bäddade iordning lite i min säng och tog fram en t-shirt medans Carly var på toan.
Jag messade till Harry.
 
to:Harry
 
Carly sleeps here! happy guy!! /L
 
Carly kom ut.
-Here, you can borrow this to sleep in if you want, sa jag och räckte fram tröjan.
När vi var klara la vi oss båda i min säng,det blev lite trångt men det funkade.
-Thanks for tonight Liam, you're the best! sa Carly.
Jag log. 

nu var jag faktiskt snäll och skrev ett till kapitel. men vill jättegärna höra om jag ska fortsätta eller inte..?
VAD TYCKER NI :)?
 
http://amandaelisabeth.devote.se /amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0