everything about you #3

 
LIAM:
 
21 augusti 17.30
 
bipip! Jag tog upp mobilen.
 
from: Harry
 
hey, come over to my place, you seemed a bit sad today, why?/h
 
to: Harry
 
on my way/L
 
Harry hade rätt, jag var lite ledsen. Carly och jag skulle träffas och sen blir det inget, klart man undrar lixom.
 
Jag och Harry bodde i höghusen bredvid varandra. Vi båda bodde själva, min lägenhet bestog av ett litet kök, ett vardagsrum och ett stort sovrum. Harrys lägenhet liknade min.
Jag tog på mig ett par grå mjukisbyxor och ett slappt linne sedan gick jag över.
Jag öppnade dörren och ropade:
-I'm here! and i'm hungry.
-haha, pizza-night? frågade Harry och skrattade.
-works for me!
Medan Harry betällde två kebabpizzor startade jag hans xbox.
-So what's up man? Is everything cool? frågade Harry och tog en spelkonsol.
-Yeah, i guess so. It was just, Carly and i decided that we should meet after she eated sandwich with Melody.
But she didn't text me until next lesson start. You know how i am, maybe she isn't right for me, i don't want to get hurt.
-Yeah i know, but i don't think she meant it that way. Cool down, i know you like her but you've only known eachother for two days, okey? sa harry.
-Yes, you're right, let's play! sa jag.
 
Vi satt och käkade pizza, snackade och spelade xbox till klockan var halv tolv.
-I should go now, bye! sa jag.
-Bye! 
 
CARLY:
 
22 augusti 14.30
 
Sista lektionen var historia.
Jag började gå mot sal 2.
 
-Wait Carly!
Det var Liam som kom springandes bakom mig.
-Hi Liam, i though that you was mad at me, is everything okey?
-Yes it is, i just had a bad day yesterday. But you, what should you do tonight?
-Ehm, nothing i think, sa jag.
-Do you want to come over to me? We can watch movie if you want..?
-Yes i want sa jag och log.
-Good! You can come to seven, do you want food to?
-Oh Liam, is this like a date? sa jag och log.
-Maybe, if you want to? svarade han och log tillbaka.
-Yes, i'm coming by seven, but now we have to hurry to the lesson!
 
15.30
 
Lektionen förvandlades till den segaste någonsin.
När jag äntligen kom hem var det första jag gjorde att smsa till Stina.
 
to: Stina Fredriksson
 
Åh Stina! du kommer inte tro det här!! du vet Liam, Harry och Louis i 1D, dom går på min skola!!
och ikväll ska jag hem till Liam, PÅ DEJT! hur sjukt!?
saknar dig sjukt mycket! puss/c
 
Jag började med att byta om. Jag hade inte så värst ordning i min garderob så jag var tvungen att kasta ut hälften av kläderna på golvet.
 
Pling! Jag fick sms.
 
from: Liam Payne
 
take some soft clothes with you!/L
 
Jag packade ner mina svarta mjukisbyxor och en stor hoodie. Sedan tog jag på mig ett par svarta taighta jeans och ett aprikosfärgat linne.
 
17.30
 
-Jag är hemma! hörde jag från hallen.
Jag sprang dit.
-Hej pappa! Du jag ska iväg till en kompis snart,är det okej?
-Jadå, vad kul att du fått nya vänner! Kom ihåg att det är skola imorgon bara sa han och log vänligt.
-Tack du är bäst pappa, sa jag och kramade honom.
Jag gick till mitt rum igen, kletade på lite mascara och solpuder.
Sedan tog jag på mig mina vita converse och en jacka.
-Hejdå pappa!
-Hejdå!
 
Jag började gå mot Liam. Efter 10 minuter var jag framme.
Jag tryckte på ringklockan.
Pling plong!
Dörren öppnades sakta...
 

vad tycker ni :)? börjar smått, 3 kommentarer för nästa del :)??
 
/amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0