everything about you #25

CARLY:
 
1 februari 07.30
 
Jag vaknade till med ett hastigt ryck. Slängde en snabb blick på klockan och steg upp. I köket möttes jag av Stina.
- Tjääänare! Sa hon och skrattade.
- Haha, god morgon, är du laddad?
- Always ready!
 
12.00
 
Nu kunde allt börja. Stina och jag har bott hos pappa sedan vi kom hem från Sverige skulle nu, idag flytta. Pappa, Louis, Liam och Zayn var dom som skulle hjälpa oss. Vi skulle flytta till en tvåa i centrala London. Medans killarna/männen lastade släpet med möbler, bar jag och Stina kartonger.
- Åh gud, tänk att dagen med extra stort D äntligen är här! kvittrade hon.
- Jaa, det är hur coolt som helst, äntligen! Sa jag med ett glädjetjut.
 
LIAM:
 
15.00
 
Vi lastade det sista på släpet.
- This one is heavy, sa jag till Zayn som tog emot en låda.
När släpet var fullt åkte vi mot Carlys och Stinas nya lägenhet. Jag gick in med en låda och såg att Carly sotg vid fönstret och kollade ut mot stan. Hon var inne i sina egna tankar för hon märkte inte att jag kom. Jag la händerna runt hennes midja, hon röck till. 
- Oh Liam, you scared me, sa hon.
- Haha,do you like what you see? Frågade jag och tittade ut.
- No,sa hon. Jag kollade kontigt på henne.
- I love what I see, sa hon och log. Jag kysste henne länge, sedan gick vi och hjälpte dom andra.
 
CARLY:
 
17.00
 
När alla åkt sate jag mig i soffan och pustade ut. Jag tog upp min iphone. Jag hade fått ett sms från farmor, hon visste att jag skulle flytta idag.
 
from: farmor & farfar
 
Hur går det? Vi saknar dig här!
 
to: farmor & farfar
 
Nu är allt klart! Jag älskar lähenheten! Saknar er också, kommer nog snart igen.../ kram Carly
 
Jag hade alltid haft starka band till min farmor. Hon var väldigt stöttande när mamma dog. Tanken slog mig igen. Jag såg en bild av kortet i mitt huvud igen, där det faktiskt stog i klartext att dom snart skulle dö. Jag kände hur det sved i ögonen, tårarna var så nära nu. Och precis då, när jag igentligen inte vile kom Stina in. 
- Carly, gråter du? Varför? Sa hon och drog in mig i en kram.
- Nej, usch det är bara jag som är konstig, sa jag och torkade mina ögon.
- Jag tänkte på farmor och farfar och du vet ju hur jag är, det kommer ett vattenfall med känslor av känslor och tankar, sa jag och skrattade till.
- Jag finns här om du vill prata det vet du, sa hon och klappade mig på låret och sedan gick hon till köket.
 
19.00
 
- Ska du hänga med på en pw? Frågade Stina.
- Visst, vänta lite, ska bara byta om!
När vi gått ut från porten tog jag ett djupt andetag, luften var kall. Vi gick snabbare än vad vi brukade så att vi skulle få upp värmen.
- Hur går det med Niall igentligen?
- Ehm, asså, ah...Bra... Tror jag. 
- Okeeej, det där lät tveksamt..? Sa jag och lyfte ena ögonbrynet.
- Ehm... Jag ska dit imorgon,  typ. På en dejt... sa hon tyst oh log.
 
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Så bra!!! :) <3

Svar: hihi tack :)!
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-27 @ 21:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0