everything about you #23

 
CARLY:
 
17 december 03.20
 
Dagarna blev till veckor, veckorna blev till månader. allt gick så fort och nu var det redan december.
-Carly gå upp nu! ropade pappa.
-Öh.. var det ända som kom ut ur min mun.
Jag satte mig sakta upp och när jag piggnade till kom jag ihåg varför jag skulle gå upp mitt i natten.
Vi skulle flyga hem, hem till Sverige!
Jag drog på mig mina svarta mjukisbyxor och ett rosa brottarlinne med en svart text, "yeah.", sedan över det tog jag en grå hood och satte upp håret i en slarvig bulle.
-När går flyget? frågade jag segt.
-Ehm, klockan halv sju men vi måste vara där senast fem.
Jag åt lite frukost och sedan packade jag det sista.
-Kudde, tandborste, hårborste, laddare, mobil, hörlurar, tidning, tugummi och kameran.rabblade jag upp för mig själv.
Jag tittade en extra gång i min tygväska, allt låg där.
Sedan släpade jag min stora ljusrosa resväska ut till hallen där pappas gröna resväska stog parkerad.
-Är du redo? frågade han.
-Alltid.
 
07.30
 
Äntligen fick vi stiga på flyget!
Det hade varit försenat i 30 minuter och det fanns inget att göra på flygplatsen.
-37, 37, gick jag och mumlade för mig själv.
-Här är det! sa jag och pekade på två platser på vänster sida.
-Pax för inneplatsen! sa jag sedan snabbt och skrattade.
Jag var inte ett dugg flygrädd. pirret jag hade i magen när vi började rulla var förväntan, nyfikenhet och en massa andra känslor.
När vi kommit upp i luften tog jag upp min iphone och smsade till Liam.
 
to:Liam Payne
 
bye london, hello sweden!
 
from:Liam Payne
 
miss u already..xx
 
Jag satte i hörlurarna och drog på musik, sedan lutade jag huvudet mot fönstret och blundade, vips så var jag borta i min egna lilla värld.
 
10.00
 
-Stina!
-Carly!
Jag släppte mina väskor och sprang fram till min bästis.
-Åh, det känns så bra att vara hemma! sa jag med ett stort leende.
-Och det känns så bra att vi, bara om några veckor ska flytta hemifrån, tillsammans!
Vi båda gv ifrån oss ett litet glädjepip och kom åter igen i en kram.
 
STINA:
 
20 november 08.30
 
-Vakna nu! Ni ska ju till din farmor och farfar idag!
-Måste du alltid vara så morgonpigg? frågade hon trött.
Jag tog upp min mobil och kollade på klockan, 08.33.
 
LIAM:
 
09.00
 
Larmet ringde på högsta volym. Trött satte jag mig upp och tröck på av-knappen.
Jag kollade åt höger, där stog min blå resväska och väntade.
Vi skulle åka iväg i några dagar och spela in låtar samt ha n¨ågra signeringar/spelningar.
När jag fått på mig ett par chinos och en tröja gick jag till köket och bredde en smörgås.
 
12.00
 
Det knackade på dörren, det var Harry.
-Are you ready? 
-Yeah, sa jag och låste dörren efter mig.
När vi kom ner till parkeringen stog minibussen där med Louis och Paul i. Vi hämtade upp Zayn och Niall och sedan åkte vi iväg.
 
CARLY:
 
12.30
 
-Hej Carly! Det var längesen! sa farmor glatt när vi kom in i huset.
Jag tog ett djupt andetag och andades in farmor lukten.
-Har ni det bra borta i England? frågade farfar.
-Jaa, allt är perfekt! Jag har hoppat av skolan och så har jag fått jobb på ett cafe!
-Men det var ju bra! Trivs du där? sa mormor.
-Jaa, det är jättekul!
Vi gick in till köket där dom hade dukat fram kycklinggryta och ris, min favorit!
Vi satt och pratade om allt möjligt medans vi åt.
 
16.00
 
-Tack för allt farmor och farfar! sa jag och kramade om dom.
-Vi kommer på julafton vid tolv, sa pappa.
 
När vi kommit hem igen ville Stina visa mig något.
Vi gick in till vardagsrummet och hon tog fram ett fotoalbum, hon hade framkallat massor bilder, både gamla och nya.
-Åh titta! Kommer du ihåg det där? Du blev jättesur för att jag råkade ta loss din barbies huvud! sa jag och skrattade.
-Hahahaha, jaa vi var så små, det var dom ända problemen då!
 

tycks? ganska rörigt kapitel men hoppas ni gillar det! :) 
KOMMENTERA :)
 
/a
 

Kommentarer
Postat av: Alva

Så bra!! Vill ha mer nu!! :D <3

Svar: känner mig så dum att jag uppdaterar så dåligt eftersom du verkar gilla den starkt, men lovar att jag kommer skriva alla kapitel som är kvar den här veckan, betyder verkligen mycket att du kommenterar och gillar den!! :)<3
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-23 @ 21:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0