everything about you #22

CARLY:
 
19 november 06.30
 
Jag vaknade av larmet som pep. Idag skulle vara min sista dag i skolan. Det kändes konstigt, overkligt på något sätt. Jag tog på mig mina jeans och en mörkbrun tröja, sedan gick jag till köket och åt.
Pappa var inte hemma så jag satte på musik på spotify.
När jag ätit klart fixade jag iordning mig. Jag tog på lite mascara och solpuder sedan borstade jag håret och satte upp det i en toffs.
 
MELODY:
 
07.45
 
Idag skulle ju Carly sluta skolan, det var verkligen tråkigt, men jag visste att vi skulle hålla ihop ändå.
Jag gick till mitt skåp och hängde av mig jackan.
-Hello beautiful, hörde jag en välbekant röst bakom mig. Jag vände mig om och där stod han.
-Hi Lou. sa jag och kramade han.
-Do you want to hang out tonight?
-Yeah sure, svarade jag.
-Bring Carly with you if you want, sa han och log.
-I will!
Jag gick direkt till Carlys skåp. Hon såg mig komma och gav mig en lång kram.
-It's gonna be boring without you, sa jag.
Hon såg lite ledsen ut.
-We going to hang out on the weekends, don't worry! sa hon och log.
-Promies me?
-I promies!
-Do you want to come over to Lou tonight? sa jag.
-Yea sure.
-Bring Liam with you, sa jag och blinkade.
 
CARLY:
 
11.05
 
Jag stog vid mitt skåp och kollade i min fickspegel.
-Hello Carly! sa en bekant röst.
Jag vände mig åt vänster. Åhnej, där stog Andrew!
-Ehm, Andrew..? What do you want..? frågade jag.
-I heard that you could drop out of school, sa han med ett äckligt flin.
-Umh, yeah, so..? 
-Have Liam left you? Is that why you gonna drop? frågade han och tog ett steg framåt.
-No! I have to go now... sa jag och försökte gå iväg.
-Where? Why doesn't you like me babe? sa han.
Jag frös till is, vad kallade han mig?!
-excuse me?! What are you trying to do? I don't want you, i have Liam and i will always belong to him, what is your problem? Your sick! sa jag och gick därifrån, han bara stog kvar och gapade.
Jag gick mot Liams skåp.
-Hi my beautiful, sa han och kramade mig.
-How are you doing? 
-Pretty good, i just met Andrew, he's desgusting, but anyways, we are invited to Louis and Melody tonight, sa jag och log.
-Okey!
 
MELODY:
 
19.00
 
Det var ganska mörkt ute men jag tog longboarden ändå, den behövde ut och köras lite och Lou bodde ju inte såååå långt bort.
Jag stallde mig på brädan och sköt fart med ena foten. Det gick fortare och fortare, men jag slutade inte ta fart.
Jag älskade den där känslan man fick när man åkte longboard.
Man var någon annanstans och man var ett med vinden.
Jag hopade av när en lång brandt backe kom, man såg ju inte om det fanns några stenar i mörkret. Jag tog den under armen och gick vidare.
När jag kom till Louis hade han fixat filmer och godis.
Jag fick en varm kram och en puss i pannan när jag kom in.
Jag antog att jag skulle sova över så därför hade jag packat en väska med grejer.
 
LOUIS:
 
03.30
 
Filmen var slut, jag kollade mig omkring, Carly och Melody hade somnat.
-We better let them sleep here, sa jag till Liam som såg rätt trött ut.
-Yeah,
-You can borrow a mattress, sa jag.
Vi hämtade 2 kuddar och la över några filtar sedan pussade jag Melody i pannan.
Vi gick in i mitt rum och fixade Liams madrass.
-Goodnight bro,sa han.
-Goodnight!
 

har inte skrivit på några dagar men kände att jag behövde komma in i skolan först, kommer nog vara lite uppochner med uppdateringen nu..
kan säga att denna ff är det bara några få kapitel kvar, men har redan börjat skriva på en ny, låter det bra? skulle ni läsa? Den kommer isf handla om Harry och Niall endast, och nej dom är inte kända i den :)
men åter till den här, vad tyckte ni? KOMMENTERA :D:D:D:D
 
 

Kommentarer
Postat av: sofie

Nej snälla sluta inte! :c
Jag ÄLSKAR din bloggnovell!

Svar: åh tack! tyvärr så är det inte så jättemånga kapitel kvar men jag tror nog att du kommer gilla min nästa också isåfall :).
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-22 @ 20:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0