everything about you #21

 
LIAM:
 
30 september
 
-Carly,honey what is it?
Jag höll om henne i min famn.
-It was just the paparazzis, i hate them, they're crazy. they was all over me and i pushed them so i could go away. Liam, idon't think i can handle this, i dont know why but i loose my control every time. i get dizzy and their questions is allaround in my head, what should i do? Is it something wrong with me? sa hon och torkade bort sina tårar.
-Oh, honey, nothing is wrong with you, it's them, they're crazy to find information about us. I know it's hard, sa jag och drog in henne i min famn igen och pussade henne lätt i pannan.
-I'll be here with you all the time, i'll stand right behind you no matter what, sa jag.
Hon kollade upp på mig och log medans en tår föll nerför hennes kind.
-I love you so crazy much, they will never come between us,  right? frågade hon tyst.
-That's right, sa jag och log.
Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan.
-So why did you come here really? frågade jag snällt.
 
CARLY:
 
17.30
 
Jag hade fortfarande lite gråt kvar i halsen men jag svalde någragånger och tog sats.
-I was going to drop out of school, sa jag tyst.
Jag kollade ner på mina händer. Det tog ett tag innan Liam svarade.
-Why? Var det ända han fick fram. 
-I don't know, I fell like I don't need school now, I have a job and it's easier to get another job when you already had one.
-Yeah, but don't you want to finish school? It's not that far away, sa han.
-Yeah I know, but I want to be with you Liam. I feel so good when I'm with you. I'm just so happy.
-I want to be with you to, I really do, but are you sure? Is that really what you want.
-Yes I think so, sa jag tyst.
-I know you and the band has talking about that...
-Yeah, but I don't know.. sa han tyst.
Vi båda satt tysta.
Stämningen blev lite konstig.Efter ett tag öppnade Liam munnen.
-Carly, I want you to know that I'm going to support you in all your choices but I want you to think about this carefully and think of the consequences. Okey?
-Yes okey.
Han kysste mig lätt på munnen.
-Do you want a sandwich? frågade han plödsligt.
-Yes, thanks, svarade jag.
Vi gick ut till köket och rostade två mackor var. Vi gjorde även lite o'boy och sedan gick vi in till vardagsrummet igen och satte på en film.
-Can I sleep here?
-Always. Svarade han med ett leende.
När jag ätit klart la jag mitt huvud på hans bröst. Han drog sin hand igenom mitt hår flera gånger.
Jag ryste av behag. Jag slöt ögonen och somnade.             
 
CARLY
 
10 november
 
08.00
 
Jag gick med bestämda steg mot rektorns kontor.
Efter många dagar av fundering på fördelar och nackdelar av mitt beslut hade jag bestämt mig nu. Jag kollade på dörren och bet mig i läppen. Sedan knackade jag lätt några gånger. 
-Come in! Hörde jag innifrån. 
Jag öppnade dörren sakta och möttes av rektorns ansikte.
-Hi Carly! What can I help you whit?
Jag gick fram och satte mig på stolen på andra sidan av rektorns kateder,
-I have thought about this for a long time and I want to drop out of shcool, sa jag och kollade på mina händer. 
-Ehm, but why Carly?
-I just... I have a job and right now I don't see the point for me to go in shcool, I will finished but just not right now.
-But are you sure? Frågade hon och tittade på mig förvirrat.
 

Kommentarer
Postat av: alva

Bra! :D mer mer mer!!!!! <3

Svar: kommer typ imorgon eller nått :)
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-20 @ 01:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0