everything about you #19

HARRY:
 
17 september 15.00
 
Jag skulle äntligen få åka hem.
Liam och Carly skulle komma och hämta mig när som helst nu.
Jag höll på att packa ner mina sista saker när jag hörde en bekant röst.
-Harry! sa Carly med ett stort leende och kramade mig.
-Hi Carly sa jag glatt.
Vi lastade in min väska där bak .
-Nice car, sa jag och log.
Hon log tillbaka.
När vi stannade på parkeringen hjälpte Liam mig med min väska och Carly stannade utanför.
-Bye Harry! Just call if you need something, and take care! sa hon och log snällt.
-I promies, bye!
 
LIAM:
 
19 september 06.45
 
Jag vaknade till från  min dröm och satte mig upp i sängen.
Jag hade ingen som helst lust att gå i skolan, igentligen och det behövde jag ju inte heller men ändå stannade jag.
Jag gick till köket och rostade 2 mackor . När jag hade ätit tog jag på mig ett par biega chinos och en rutig skjorta.
När jag kom till skolan möttes jag av Harry.
-Hey, how's it going with your arm?
-Yeah, it is how it is, sa han och log besvärat.
Jag gick till mitt skåp och kollade på schemat.
 
HISTORY ROOM 7
 
CARLY:
 
20 september 14.00
 
Jag rusade ut från skolans portar, jag skulle befinna mig på cafeet kvart över. Jag slängde väskan på passagerarsätet och startade bilen.
Jag kom precis i tid.Det var Sophie och Brandon som jobbade idag.
-Hi Carly, good you'r here! sa Sophie stressat.
-Can you take those sandwiches to table five? frågade Brandon och pekade på några smörgåsar.
-Yeah sure, svarade jag.
När jag lämnat smörgåsarna började jag torka några bord som var lediga.
Jag trivdes verkligen här, det var inte så många som jobbade, det var jag, Sophie, Brandon, Nicole och Emelie.
Cafet var ganska litet, men det kom mycket folk.
Det var inrett med gammaldags stil, gräddvitt, ljusrosa rosor och turkost fanns det mycket av.
När jag hade min rast runt fyra tiden gick jag till personalrummet och köpte en macka och te från en automat.
 
17.30
 
Jag var den enda som jobbade, vid den här tiden kom det knappt inga nya kunder.
Det satt bara en gammal dam och läste en tidning kvar.
Jag torkade dom sista borden.
-Did it taste well? frågade jag snällt.
-Yes, as always! sa hon och log.
-Are you new here? i haven't see you around here, sa hon.
-Yes, i am, my name is Carly.
-I'm Elisabeth, sa hon och tog min hand.
Hon kanske var runt 75 år? 
-Thank yiu for today, i'll come tomorrow again
-Okey, thank you bye! sa jag och plockade undan.
När klockan var 17.50 stängde jag dörrarna och låste, vi stängde inte förns sex igentligen men ingen var ju här nu.
 
21 spetember 07.50
 
Jag satte mig hastigt upp i sängen och kollade på klockan. TIO I !?
Shit! Jag skulle vara på cafet klockan åtta.
Jag hoppade ur sängen och sprang till garderoben, drog på mig mina svarta jeans och ett vitt linne och en mörkbrun lång cardigan.
Sedan sprang jag till toan och sköljde munnen med listerine och gjorde en slarvig bulle i håret.
Sen rusade jag ut till bilen och åkte iväg.
När jag parkerat var klockan 08.13
Jag klev in igenom gaveldörren.
-Carly! You'r late! sa Brandon med ett flin.
-Yeah i know, sorry! sa jag och tog på mig mitt förkläde.
Emelie bara blängde på mig.
 
10.00
 
-Carly can you come here? sa Sophie och gick mot bordet i personalrummet.
-You've worked here for a week and i think you do a great job, so my suggestion is that you can handle the cash register now, sa hon och log.
Sophie var inte bara min handledare utan även min chef.
Jag lyste upp.
-Oh thanks! I eould love that! sa jag förtjust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0