everything about you #18

 
CARLY:
 
14 september 14.05
 
Jag tog mina nycklar och min iphone som låg på det lilla bordet i hallen, sedan gick jag ut till bilen.
Jag skulle börja jobba på ett cafe efetr skolan och idag var första dagen.
När jag var framme gick jag in i en dörr på gaveln, när jag tröck ner handtagen pirrade det rejält i magen. 
Det skulle bara vara min handledare Sophie och jag idag, och henne hade jag träffat förut.
-Hi Carly! Good that you are in time! You can start to clean thoose tabels, sa hon och pekade på några bord med ett leende.
-Okey thats fine! sa jag.
Jag tog på mig ett midjeförkläde och tog en trasa.
 
18.00
 
-So what did you think of your first day? frågade Sophie nyfiket.
-I liked it very much! it was fun.
-That's good! So you're coming by 13.30 tomorrow?
-Yeah bye!
-Bye!
När jag satte mig i bilen smsade jag till Liam.
 
to:Liam Payne
 
can i come to you? xx/c
 
from:Liam Payne
 
sure, xx
 
LIAM:
 
18.20
 
Pling plong!
Jag småjoggade till dörren och öppnade.
-Hi Carly! sa jag och kramade henne.
-Are you hungry? i made toasts!
-Yes thank's really!
Vi gick in i köket.
-How was your first day at work?
-It was very nice, i'm just a bit tired now, sa jag och satte mig på en stol.
Vi tog på nutella och gick till vardagsrummet och satte oss i soffan med våra varma mackor.
När vi hade ätit klart kröp Carly ihop i soffan och lutade sig mot min axel.
Efter ett tag reste hon på sig.
-I should probably get home now, thank you my love, sa hon och kysste mig hastigt.
 
15 september 11.10
 
Jag hade rast nu så jag gick till Louis skåp.
-Hi! are you tagged for tomorrow?
-Yeah sure it will be fun, do you know where Harry is? I havn't seen him yet.
-Strange, i'll text him.
 
to:Harry
 
where are you?/L
 
from:Harry
 
on the hospital..
 
-He's on the hospital, sa jag och kollade konstigt på Louis.
Jag ringde till Harry.
-Yeah..? hörde jag i andra änden.
-Harry? what are you doing on the hospital?
-come here after school so i can tell everyone, i'm on 14th floor, room 10, sa han tyst.
-Ehm, okeey, we'll come, sa jag.
-yeah bye.
-Bye.
 
15.00
 
Jag och Louis åkte och hämtade upp Niall och Zayn och sedan åkte vi till sjukhuset.
Vi gick in i hissen och tröck på 14.
När vi kommit upp hittade vi rum 10 direkt.
-Hi Harry, sa Niall när vi kom in i det vita rummet, det var bara Harry där, men det var något annorlunda med honom, han hade gips.
-Hi guys, sa han och log.
-What's happend? frågade Louis med en besvärad min mot gipset.
-I was on my way to school when another car drove into me on the other side. I only broke my arm, luckily. sa han och kollade på gipset.
-But how about tomorrow? Can you sing anyway or do we have to set the show? frågade Zayn.
-I can't. I'm stuck here until the day after tomorrow, sorry guys. sa han.
-It's not your fault, I call Paul, sa jag och gick ut i korridoren.
Jag gick längst bort och satte mig i soffan.
-Hi Paul, we have to set the show tomorrow...
Jag pratade med han i typ 10 minuter sen gick jag tillbaka in i rummet igen, där satt dom anrda och pratade för fullt.
-So how did it go with your car? frågade Niall.
 

Nu var jag SUPERMEGA snäll som skrev ett inlägg ändå, fast jag fick 1 kommentar och det skulle vara 3.
jag vet att ni klarar det, det är inte ett dugg svårt ;)?
2 kommentarer för nästa del och jag ger mig inte, ni är bara lite lata, hah? ;)

Kommentarer
Postat av: Alva

Mer mer mer mer mer!!!!!!!!!!!!! :D <3

Svar: kul att du gillar den :)!skriver snart..
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-17 @ 04:33:11
Postat av: vilma

Mer :)

Svar: det kommer :)!
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-17 @ 21:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0