everything about you #16

CARLY:
 
8 september 07.15
 
Jag tog på mig mina svarta jeans och en mörklila stickad tröja, jag kollade mig i spegeln. outfiten var snygg men det saknades något, jag gick till smyckesträdet och tog några armband. nu var den perfekt!
Jag slängde en blickpå klockan och rusade ner till hallen.
Jag tog på mig mina vita converse och min svarta jacka sedan kutade jag ut till bussen.
 
08.30
 
Det snurrade i huvudet.
Vart var jag?
Svart.
Jag kände paniken som började komma ända ner från tårna.
Just det, jag var på mattelektionen, men vad hände med mig?
Jag fick ont i huvudet och blev bara mer och mer yr.
Med ben som knappt bärde stapplade jag mig fram till Mrs. Sandwell's kateder.
-I don't feel very well, at all. i feel dizzy, can i go to the nurse? frågade jag.
-yeah sure, but come back, sa hon och log bekymrat.
Jag såg en orolig Liam i ögonvrån men jag orkade inte bry mig.
 
LIAM:
 
08.40
 
Vart skulle Carly? Hon skulle väl inte iväg idag?
Jag kollade på henne men hon bara gick ut genom dörren. Min blick flyttades istället till Mrs. Sandwell men hon bara kollade ner i sina papper.
Jag fortsatte jobba men kunde inte riktigt koncentrera mig. vart var Carly?
Efter 25 minuter kom hon tillbaka.
Hon rördeinte en min, vad hade hänt?
 
08.20
 
Lektionen var slut så jag skyndade mig ut för att komma ikapp Carly.
-Honey, whats happend?
-Oh, it was just nothing, i got dizzy and i could't see but i went to the nurse, everything is fine. svarade hon och log.
 
MELODY:
 
14.15
 
Jag skyndade mig hem för att fixa allt inför ikväll, vi skulle vara här hos mig eftersom jag var den enda som bodde i hus.
Mina föräldrar skulle inte vara hemma ikväll. 
Jag städade lite i vardagsrummet och sedan tog jag fram filtar och kuddar.
Harry och Louis skulle fixa filmer.
Jag smsade till Carly.
 
to:Carly
 
what happens 2night?
come to my place at six?/mel
 
from:Carly
 
I'm coming!
 
Bra! nu kom huvudpersonen iallafall.
 
LIAM:
 
17.00
 
Jag tog min bag och gick till hallen och snörade på mina converse. Sedan rusade jag ner för alla trappor.
När jag kom till Harry tog vi hans bil och åkte till Melody.
Alla dom andra var redan där så vi satte igång med att blåsa upp ballonger.
 
17.55
 
-Okey everyone, hide behind the sofa! Hurry! ropade Melody.
-She's coming now, be quiet!
Pling plong!
-Hi Mel!
-Hi Carly!
Dom gick in i vardagsrummet, där vi var.
-Oh, it's dark in here, sa Carly.
-Yeah, i know, i'll light.
Samtidigt som Melody tröck på lysknappen hoppade vi fram bakom soffan.
-HAPPY BIRTHDAY CARLYYYYYY! ropade alla i kör.
Hennes ögon blev stora som jordklot och hennes mun formades till ett förtjust o.
Jag gick fram och kramade henne och viskade.
-Happy birthday sweetie!
 

kort och "hoppigt" kapitel mellan personerna, tyckte inte det blev så bra men hoppas ni gillar det! fortsätt kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Alva

Längtar till mer!!! :D <3

2012-08-15 @ 11:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0