everything about you #15

 
CARLY:
 
6 september 11.00
 
Jag vaknade av att kastrullock som slogs mot varandra och en massa skratt.
-Oh for god sake!, shut the fuck up! ropade Zayn.
-Goodmorning sunshine, skrattade Louis.
-Haha, dom är inte som du tänkt dig va? frågade jag Stina och flinade.
-Nja, inte precis, svarade hon och skrattade.
Vi gick till köket där frukost var framdukat.
-My ladies, sa Niall och gjorde en gest mot bordet.
-So what's happens today? frågade Liam.
-It's raining outside so i guess we most be inside..sa Harry tyst med hans morgonhesa röst och kollade ut igenom fönstret.
-I konw! We can play games, do charades or have a twitcam! Sounds good? frågade Louis.
-That sounds great! sa Zayn.
-We can invite Melody too! föreslog jag.
-Yeah, i'll text her, svarade Louis.
 
13.00
 
Vi hade fixat klart allting, Melody var här och vi var redo för att ha en twitcam.
Vi var ju 8 stycken istället för fem så vi fick många frågor om vilka jag och Stina var.
Harry läste en fråga från ett fan:
 
"if you could bring 1 thing to an island, what would that be?"
 
-Niall?
-Food! ropade han med ett stort leende.
-And you Zayn?
-Ehm, clothes, you have too look good, svarade han och blinkade.
-I would bring a boat so i could go home, sa Louis med ett stolt leende över sin idé.
Vi som var kvar snodde hans ide.
När twitcamen var slut, 1 timma senare körde vi istället charader.
Vi körde i lag, jag var med Zayn.
Jag tog ett kort ur hägen:
 
"be a pinguin"
 
Jag visade det för Zayn.
Vi stallde oss så fötterna pekade åt varsitt håll och händerna i sidorna åt samma riktning som fötterna och sedan gick vi omkring.
-You have to go to the bathroom?! gissade Liam.
Jag skakade på huvudet.
-A, a, a, a PENGUIN!! ropade Louis över hela rummet.
-Yees!
Han hoppade omkring och ropade och kramades med hans lagkamrat, Harry.
Han var verkligen en pajas.
 
LIAM:
 
7 september 06.45
 
Idag var det skola igen, vi hade haft extra lång helg vilket var skönt.
Jag satte mig sakta upp i sängen och gnuggade mig i ögonen.
Idag skulle vi redovisa den där land-grejen på geografin.
Jag brydde mig igentligen inte så mycket om det.
Jag tänkte tillbaka på dom senaste dagarna.
Vi var ett perfekt gäng nu. Alla trivdes med alla.
Jag kom och tänka på Carlys överaskning.
Jag hade ju inte köpt någon present än!
Det fick jag göra i eftermiddag för nu måste jag skynda mig till skolan.
 
CARLY:
 
07.55
 
Jag skyndade mig till mitt skåp, tog mina grejer och gick mot sal 8. Vi hade åkt med Stina till flygplatsen tidigt i morse, jag saknade henne redan.
 
Vi skulle redovisa idag och jag var faktiskt riktigt stolt över vårt arbete.
När jag kom in i klassrummet skulle  vi precis börja, som tur var va inte vår grupp först utan det var Alison's grupp.
Jag ville försöka få kontakt med henne, hon verkade snäll.
Nu var det vår tur och jag skulle börja prata.
-We've been working with Sweden.
Dom andra satte upp kartan på tavlan.
-Sweden is a pretty little country and the biggest city is called "Stockholm".
Det kändes som om det tog en evighet innan vi var klara, men det gick bra.
 
LIAM:
 
15.00
 
Jag var hemma,jag messade till Niall han kanske ville följa med och fixa en present till Carly?
 
to:Niall
 
hang out? meet me by the bridge at 15.15 /L
 
from: Niall
 
i'll be there./n
 
Jag tog på mig en keps och solbrillorna, sedan började jag gå.
När jag kom fram var Niall redan där-
-Hey, what's up?
-I have to buy a present to Carly but i dont know what to get her, sa jag.
-Buy her a bracelet beads, in silver, she's gonna freak out, sa han och skrattade.
Vi gick till en smyckesaffär.
Påväg dit kom flera stycken fram till oss och vi stallde upp på några bilder.
När vi kom in i den stora butiken gick vi och kollade lite först.
-Hi what can i help you with? 
Jag vände mig om och där stog en blond tjej med helsvartakläder och på hennes namnskylt stog det "Sam".
-Hi, my girlfriends birthday is soon, so i was thinking a bracelet beads in silver.
-Okey, let's look at theese here, sa hon och log.
Vi var inne i butiken i nästan en timma, men jag kom ut med ett riktigt fint armband till Carly.
-She's gonna love that! sa Niall och log.
-Yeah, i hope so, sa jag tyst.
 

vad tycker ni?? kommentera och gör mig glaaad :D
jag har kommit till kapitel 22 i mitt block så det finns massor mer! 
kapitel 16 kommer nog upp imorgon, vilka längtar? ;)
/amanda
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag längtar!!! :D tur att den redan är uppe så jag inte behöver vänta ;) <3

Svar: så kul att du gillar den! ska skriva ett kapitel nu :)
ondirectionfan.blogg.se

2012-08-15 @ 11:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0