everything about you #12

 
 
CARLY:
 
2 september 08.45
 
Jag vaknade av att någon kastade en kudde i mitt ansikte. Jag satte mig upp i sängen och kollade surt på Stina.
-Har du hört talas om sovmorgon? frågade jag och blängde på henne.
-Godmorgon på dig med suris! sa hon och log stort.
-Vi måste upp tidigt så att du kan visa mig allt! hon kastade en till kudde på mig så att jag skulle vakna ordentligt.
-Aj! Det finns inte sååå mycket att visa, vad vill du se?
-Vi kan shoppa idag! du kan visa mig dom bästa affärerna i London!
-Jaja, som du vill, kom nu så tar vi frukost först.
Stina och jag var värsta shopping-freaken men just nu ville jag hellre sova.
Jag behövde verkligen ett par nya converse, mina var så slitna.
-Godmorgon pappa!
-Godmorgon, mumlade han bakom tidningen.
-Vi ska iväg och shoppa idag och jag skulle verkligen behöva nya converse..fjeskade jag fram.
-Ja jag vet, dina ser ut som trasor, kolla i min plånbok.
Min pappa hade rätt mycket pengar och så var även Stinas.
-Jag tar 1000 kr så jag kan köpa två par! ropade jag från hallen.
-Gör så!
 
10.30
 
Vi var klara och började gå mot stan.
-Blev presenten verkligen bra? frågade Stina och såg besvärad ut.
-Jaa såklart dummer! Jag älskar den!
Jag hade fått en flygbiljett hem till Sverige på jullovet, så pappa och jag skulle dit och fira jul och nyår och sen skulle Stina följa med tillbaka, hon skulle FLYTTA TILL LONDON!
Vi gick i alla möjliga affärer och Stina shoppade nästan något i varje affär.
När vi kom till converse affären hoppade jag av lycka. Jag hade varit här en gång förut men inte köpt något.
Det fanns låga, höga, plattforms osv i alla tänkbara färger! Man kunde även designa egna.
-Åh gud vad fina! Jag vill ha allihopa! sa jag och log.
Vi fick hjälp av en liten blond tjej.
-Welcome to converse shop. what are you looking for? sa hon och log.
-Oh, i don't know! There's so many!sa jag och skrattade.
Jag hade ett par röda nu.
-I want to try low pink in size thirthy-seven please.
Dom var prefekta, rätt färg, rätt storlek, rätt form.
-Oh i'm in love with them! sa jag förtjust.
I want theese but then i want one more. Hmm...
-Ska jag ta gula eller vita höga? frågade jag Stina.
-Jag vet inte, testa vilka som är snyggast.
 
När vi hade varit inne i affären i en timma kom jag ut med en vit påse med converse märket på.
Där i låg ett par rosa låga och ett par vita höga.
 
LIAM:
 
11.00
 
-We are in Ireland! skrek Niall och alla vaknade.
-Niall,please. sa Zayn och kastade en kudde på han.
Idag skulle vi till ett köpcenter och sjunga samt signera, fast det var inte förns kl.15.00
Jag gick till duschen och sedan bytte jag om.
Till brunch fick vi pannkakor, sedan började vi åka mot köpcentret.
När vi kom dit fick vi ta oss in bakvägen och sedan till ett litet rum där vi kunde sjunga upp.
Vi körde "what makes you beautiful".
Vi skulle sjunga "one thing" "up all night" "gotta be you" och "what makes you beautiful".
När klockan var tre klev vi ut på scenen och möttes av höga skrik.
-How are you doing Ireland?! ropade Harry i micken.
skriken höjdes.
Niall sa något på irlänska som vi inte förstod. Han bara flinade och skrattade.
Vi körde igång med "one thing", fansen sjöng med.
När vi sjungit alla låtar hade vi "frågestund". Niall fick såklart dom flesta frågorna.
När vi gick av scenen gick vi tillbaka till det lilla rummet och drack vatten.
Sedan sa Paul åt oss att skynda oss.
Nu stog ett bord på scenen, 5 stolar och massor skivor. Vi intog våra platser och fansen började komma fram.
-Hello what's your name? frågade jag en flicka som var max 13 år.
-Hi Liam, i'm Kelly sa hon och log stort.
Jag signerade hennes skiva.
-Nice to meet you Kelly, bye!
Hon gick vidare till dom andra.
Tjej efter tjej kom fram, bild efter bild togs, skiva efter skiva blev signerad.
 
19.30
 
Sista tjejen.
-Hello, what's your name?
-My name is Elle, sa en tjej som var kanske 8år.
-Can i take a picture with you?
-Yeah, sure you can, sa jag snällt.
-Nice to meet you Elle, here's your record.
-Bye Liam!
-Bye!
 
-Good work today! sa Paul.
-Yeah, i though the song went very well! sa Louis. Vi andra höll med.
Samtidigt kom jag och tänka på Carly, undra vad hon gjorde nu?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0