everything about you #10

 
CARLY:
 
1 september 08.00
 
Jag vaknade av att larmet ringde. Vi hade sovmorgon så jag började vid 09.30.
Ikväll skulle killarna åka bort, fast samtidigt var jag glad, för min saknade Stina skulle ju komma!
Det blev perfekt tajming för grabbarnas fly lyfte ikväll och då landade Stina.
Jag tog på mig mina jeans och en grå t-shirt med tryck på.
Jag gick till köket och gjorde frukost.
Pappa hade fått reda på att Liam och jag var ett par igår.
-Godmorgon Carly!
-Godmorgon, svarade jag trött.
-Du, ikväll, ska du vinka av Liam då eller? sa han och flinade retsamt.
-Jaa, planet lyfter vid fem så vi måste åka vid halv, svarade jag.
-Okej chefen! skojade pappa. 
Han var ju väldigt rolig också. Vi bodde inte så långt bort från flygplatsen.
Jag skulle sakna Liam något sjukt, hans närhet och säkerhet. Jag skulle känna mig helt lost.
Man måste verkligen vara kär om man gråter för att ens pojkvän ska åka bort i några dagar, tänkte jag.
Jag kom plötsligt på att jag faktiskt fyller snart! Den 10 september var det min tur att fylla 18 hela år. Tiden gick så snabbt.
 
MELODY:
 
12.30
 
Jag gick till matsalen med Zayn. Dom hade kommit för att äta lunch på vår skola, så gjorde dom ibland. 
Vi träffade dom andra där så vi satte oss vid dom.
-Where's Carly? frågade jag och kollade på Liam.
-I don't know actually. I probably should text her, svarade han och tog upp sin mobil.
-Yeah,and Liam, don't forget that Carly's birthday is soon.
-Oh, is it? What date?
-ehm, 10th. sa jag och log.
-What if we made a party for her? sa Niall med ett brett leende.
-Niall, i just love you and your ideas, skojade Louis med honom.
-That would be awesome, i think se would love that! sa jag.
-Yeah but when? And who are invited? frågade Liam.
-We can have it next friday? is that cool with everyone? sa Harry.
-Yeah, i think so, sa jag.
-But who are invited? frågade Zayn.
-it would be cool if it just we, we can suprise, and do a cake, and...
-Yeah sure dad! sa Harry och skrattade.
-So on friday by.. six? sa jag
-Yes, friday at six! svarade Louis.
 
CARLY:
 
13.00
 
Jag hade stött på Andrew när jag skulle gå till matsalen. Han nästan tvingade mig att istället ta en smörgås med han. Han var verkligen snygg men samtidigt på och äcklig.
Och hela tiden var det "jag tror inte Liam märker" snacket, precis som att det var nått mellan oss?
Jag kände mig inte bekväm med han och lovade mig själv att aldrig mer göra nått med han.
Hursomhelst började lektionen om 5 minuter så jag fick skynda mig.
 
15.00
 
Sista lektionen var slut. Jag packade ner dom nya läxorna i väskan och gick till bussen.
När jag kom hem bestämde jag mig för att ta itu med läxorna med en gång.
Jag gick ut på den stora balkongen och satte mig där istället eftersom det var ganska varmt ute.
 
LIAM:
 
16.15
 
Jag packade klart inför resan, jag fick precis plats med allt i min blåa resväska.
Jag skulle möta upp killarna hos Harry och sedan Carly på flygplatsen.
Jag kom och tänka på hennes fest. Vad skulle jag ge henne? Det måste ju vara speciellt, som hon.
Jag gick över till Harry.
Niall var redan där.
-what's up guys? ropade jag när jag klev in i lägenheten.
-Hi Liam, ropade dom snabbt från vardagsrummet.
Följt av höga skratt, jag gick dit.
-What are you doing?
-you gotta look at this video! sa Niall och pekade på dataskärmen.
Det var en hund som fick superstora ögon när dens matte hällde upp mat till den, vilket Niall tyckte självklart var superkul.
Han skrattade så att han grät nu.
Pling plong!
Det var Louis som kom.
Medans vi väntade på Zayn ville Niall se fler "roliga" djurklipp på youtube.
När Zayn till slut dök upp trängde vi ihop oss i Harrys bil med riktning mot flygplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0