everything about you #1

 
2 augusti 06.45
 
Det var första dagen efter sommarlovet. Jag skulle börja på high school.
Jag och min pappa flyttade till London lite innan sommarlovet började så under sommaren fick
jag gå i engelska kurser för att klara mig bättre.
Min mamma dog i cancer när jag var 10 år.
Jag gick ner till köket.
-Godmorgon Carly! sa pappa
-Godmorgon, svarade jag och började fixa frukosten.
När jag hade ätit klart gick jag till mitt rum och tog på mig  ett par svarta tighta jeans och ett snyggt vitt linne med djup rygg, över det tog jag en grå hood, det var alltid lite kallare på morgonen.
Jag skulle somsagt börja i en ny skola, jag kände ingen där men jag var inte speciellt blyg.
 
07.50
 
Jag gick runt med mitt schema i ena handen och några böcker i den andra, jag hade fått det av rektorn när jag kom.
Jag kollade på schemat,
 
MATH ROOM 5
 
Jag kom på att sal fem låg nog åt andra hållet.
Jag vände mig om snabbt eftersom jag var stressad, tydligen lite för snabbt..
PANG!
Mina böcker låg på golvet och framför mig stog en kille som jag krockat med.
-Oh sorry! I'm new here and I'm little lost, sorry!
-Haha, that's okey, sa killen och flinade.
Vi plockade upp våra böcker.
-So what's your name? frågade han
-Ehm, Carly and your's? 
Jag visste ju vem han var men jag var så snurrig och man måste ju vara trevlig.
-I'm Liam Payne, so you are new here, witch lesson do you have?
-Math in room five.
-Oh me too, i can show you the way if you want? frågade Liam och log.
-Yes please! svarade jag och log tillbaka.
Vi kom precis i tid till lektionen. Alla nya skulle gå fram till tavlan och presentera sig, vi var 4 stycken nya.
Det var min tur nu.
-Hi everybody, my name is Carly Andersson. I'm from Sweden but my dad and i moved to london for about 4 months ago. My mom died in cancer when i was ten. I am the only child. Yeah, this is me sa jag och log.
Jag kollade på Liam, han log och klappade händerna som alla andra.
När lektionen var slut gick jag till mitt skåp, jag hade nummer 222. Jag hade rast i 15 minuter. Jag tog upp min iphone och smsade med Stina, min bästis hemme i Sverige.
Jag kände en hand på min axel.
-Carly...?
-Oh, hi Liam! sa jag.
-I though i could introduce you to my bestfriends, i think you already know how they are but still.. sa ha och blinkade med ena ögat.
-This is Harry and Louis.
-Hey guys! sa jag.
-So you are Carly.? sa Harry och log.
-Yes that's me! sa jag och skrattade.
-Hmm, do you have a break now? frågade Liam.
-Yes
-We too! Can i look at your schedule? We are in the same class! cool. sa han
-Oh that's good! Now i know somebody anyways! sa jag.
-I know! We can go to the cafeteria and play some cards? sounds good? frågade Louis.
-Yeah sure, why not? svarade jag.
 
14.30
 
Jag klev på bussen. Dagen hade varit super! Jag hängde med Liam resten av dagen eftersom Harry och Louis gick i vår pararellklass.
 
14.45
 
-Hej Carly! Hur var första dagen? Var alla snälla? frågade pappa.
-Det var jättebra, skolan var fin och alla var snälla. Jag träffade en kille, Liam som visade mig runt.
-Vad bra svarade pappa.
 
23.30
 
Jag la mig i sängen med min mobil, kollade facebook & twitter en sista gång sedan somnade jag.
 


så vad tycker ni? för lång/kort? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0